در اینجا مروری بر چگونگی تبدیل شدن به یک فریلنسر بازاریابی دیجیتال است:
1. در مورد یک تخصص تصمیم بگیرید
بازاریابی دیجیتال یک حوزه گسترده است، زیرا کانال های بازاریابی مختلفی وجود دارد. بازاریابان معمولاً این کانال ها را به صورت جداگانه مطالعه می کنند تا در آنها مؤثرتر باشند. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال مستقل، می توانید یک یا دو کانال را برای تمرکز بر یادگیری انتخاب کنید. برای مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که در بازاریابی ایمیلی یا رسانه های اجتماعی تخصص داشته باشید. حتی در کانالهای وسیع خاصی، هنوز کانالهای فرعی وجود دارد که میتوانید به عنوان تخصص انتخاب کنید. به عنوان مثال، شما می توانید در اجرای تبلیغات در یک پلت فرم رسانه اجتماعی خاص تخصص داشته باشید. تخصص یک راه عالی برای رشد مشتریان وفادار است.
2. آموزش مناسب را دریافت کنید
قدم بعدی این است که مهارت های بازاریابی خود را توسعه دهید. خوشبختانه هزاران منبع بازاریابی دیجیتال به صورت آنلاین برای استفاده شما وجود دارد. بسیاری از بازاریابان دیجیتال به طور خودآموز (سلف استادی) با استفاده از فیلم های آموزشی یاد می گیرند. با این حال، می توانید در یک موسسه آموزشی بازاریابی دیجیتال که گواهی صادر می کند نیز ثبت نام کنید. این نیز می تواند آنلاین یا حضوری باشد. گواهینامه ها برای نشان دادن شایستگی به مشتریان بالقوه مهم هستند
3. کسب تجربه مرتبط
برای یک حرفه مبتنی بر مهارت مانند بازاریابی دیجیتال، به تجربه نیاز دارید تا مهارت های خود را توسعه دهید و وب سایت شخصی خود را بسازید. شما می توانید با کارآموزی در یک شرکت بازاریابی دیجیتال یا مطالعه کمتر از یک بازاریاب دیجیتال معتبر، تجربه کسب کنید. این به شما این امکان را می دهد که وظایف را زیر نظر متخصصان با تجربه تر امتحان کنید. بسیاری از برنامههای آموزشی شامل تستهای تمرینی هستند که میتوانید برای بهبود مهارتهای خود از آنها استفاده کنید. کار داوطلبانه نیز یک گزینه عالی برای کسب تجربه است.
4. وب سایت خود را بسازید
وب سایت شخصی شما برای رشد کسب و کار شما ضروری است. این به عنوان یک نمونه کار برای شما عمل می کند تا کارهای قبلی و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارید. وب سایت شما همچنین یک صفحه فرود است که می توانید ترافیک را به آن هدایت کنید تا مشتریان بالقوه بتوانند کار شما را مشاهده کنند. بسته به اهداف بلند مدت خود می توانید یک وب سایت شخصی و یک سایت تجاری ایجاد کنید. مطمئن شوید که بهترین و جدیدترین کار خود را در وب سایت خود قرار داده اید. همچنین، وب سایت خود را از نظر سئو بهینه و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر کنید تا بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و حفظ کند.
وب سایت تجاری شما میتواند به شکل یه وبسایت شرکتی، وب سایت مجله آنلاین و یا یک فروشگاه آنلاین باشد.
5. یک وبلاگ بازاریابی ایجاد کنید
یک وبلاگ بازاریابی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما ضروری است. این امکان را به شما می دهد تا برای کاربران اینترنتی که به آنها نیاز دارند محتوایی پیرامون بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید. با SEO و SEM، می توانید محتوای وبلاگ خود را برای افرادی که احتمالاً خدمات شما را می خواهند، هدف قرار دهید. سپس، پس از خواندن وبلاگ خود، می توانید از کپی رایتینگ و سایر ترفندهای بازاریابی برای الهام بخشیدن به آنها برای باز کردن وب سایت خود استفاده کنید. این یکی از موثرترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ است.
6. قیمت خدمات خود را تعیین کنید
انتخاب قیمت شما یک فرآیند حساس است، زیرا می تواند بر حمایت و سودآوری شما تأثیر بگذارد. هنگام تعیین قیمت باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید، از جمله سطح مهارت، پیچیدگی کار، در دسترس بودن رقابت، و ماهیت مشتریان شما. درباره رقابتی که از کانال های مشابه شما استفاده می کند تحقیق کنید و از قیمت آنها مطلع شوید. به عنوان یک مبتدی، می توانید از شروع پایین برای ایجاد شهرت و پایگاه مشتری خود بهره مند شوید.
7. خدمات خود را بازاریابی کنید
پس از راه اندازی کسب و کار خود، اکنون می توانید خدمات خود را بازاریابی کنید. به عنوان یک فریلنسر دیجیتال مارکتینگ، بخش عمده ای از بازاریابی شما از طریق وب سایت شما انجام می شود. میتوانید سایر کانالهای بازاریابی مؤثر مانند رسانههای اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و حتی بازاریابی سنتی را کشف کنید. ارجاع مشتری همچنین یک کانال بازاریابی مهم است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که بهترین کیفیت کار را به مشتریان خود ارائه می دهید. با اختصاص وقت برای مشتریان، شفاف بودن و سروقت بودن، اعتماد مشتریان را جلب و ارتباط خود را با آنها تقویت خواهید کرد.
8. پیشنهادات را برای مشتریان ارسال کنید
ارسال پیشنهادات آخرین مرحله قبل از شروع به دست آوردن مشتری است. یک پیشنهاد ایده آل شامل درک شما از نیازهای بازاریابی مشتری، برنامه اقدام، بودجه و جدول زمانی برای اجرا است. میتوانید از پلتفرمها و وبسایتهای حرفهای مختلف برای جستجوی مشتریانی که احتمالاً خدمات شما را میخواهند، استفاده کنید. شما همچنین می توانید پیشنهادات خود را از طریق ایمیل، پیامک و یا پیام رسان های اینترنتی برای آنها ارسال کنید.